Forum Ciężarówki Strona Główna
Zaloguj Rejestracja Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości FAQ Szukaj Użytkownicy Grupy
Daf XF 105 :]

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Ciężarówki Strona Główna -> Daf
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Komar13
Administrator


Dołączył: 03 Sty 2007
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zamość

PostWysłany: Czw 23:05, 04 Sty 2007    Temat postu: Daf XF 105 :]

Witam!!


DAF XF, 105 który niedawno poszerzył ofertę firmy DAF to nowoczesna konstrukcja, która charakteryzuje się nowoczesnym wyglądem zewnętrznym, całkowicie zmienionym wnętrzem, zmienioną konstrukcją zawieszenia oraz nowoczesnymi 12,9 litrowymi silnikami PACCAR MX dostępnymi w standardzie Euro4 oraz Euro5. Konstrukcja ta wyznacza nowe standardy w truckerskim świecie'.

[link widoczny dla zalogowanych]

Wygląd:

Najwyższa trwałość, wydajność, ergonomia, wygoda, nowoczesność oraz łatwość prowadzenia to tylko niektóre z wielu zalet, które którymi można opisać to auto.

Podstawowym elementem, dzięki któremu możemy odróżnić XF 105 od XF95 Euro3 jest zmieniona stylistyka kabiny. Nie są to jakieś znaczące zmiany a jedynie upiększenia spowodowane koniecznością ewolucji następnego modelu DAF’a. Styliści firmy stworzyli nową kabinę, zachowując jednocześnie charakterystyczne z poprzedniej wersji mniejsze lub większe szczegóły, które odniosły sukces. Nowa konstrukcja to połączenie nowoczesnej kabiny Super Space Cab, przeprojektowanego górnego grilla oraz nowego dolnego, grilla połączonego z zaprojektowanym na nowo, stalowym zderzakiem przednim. Ma to na celu zapewnienie trwałej, a jednocześnie funkcjonalnej konstrukcji. Unikatowe reflektory punktowe zintegrowane z dachem kabiny Super Space Cab to główne elementy wyróżniające stylistykę modelu XF105. Firma ulepszając to, co przecież było dobre – XF95 również wyznaczał nowe standardy w stylistyce kabiny, wykorzystaniu wnętrza itp. – pokazała tylko, że dalej jest w ścisłej czołówce producentów, którzy przede wszystkim stawiają na ergonomie, efektowny wygląd oraz ogólnie pojęte efektowne wykończenie pojazdu. Zaczynając od nowych paneli drzwi wykończonych eleganckimi tkaninami i powiększonych schowków, a kończąc na nowoczesnym układzie deski rozdzielczej i tablicy przyrządów. Siedząc przy nowej kierownicy z opcjonalną poduszką powietrzną i wbudowanymi przyciskami za pomocą, których możemy sterować najważniejszymi funkcjami auta kierowca od razu czuje, że komfort i bezpieczeństwo to priorytety tej konstrukcji. Inne ważne funkcje, w tym automatyczna skrzynia biegów AS-Tronic, są obsługiwane za pomocą łatwo dostępnych przełączników umieszczonych na kolumnie kierownicy. Dźwignia hamulca postojowego jest teraz zintegrowana z deską rozdzielczą, przez co łatwiej ją dosięgnąć, a jednocześnie nie zajmuje miejsca na podłodze.


Nowy DAF, z myślą o kierowcy, ma za zadanie zastąpić mu dom na kilka tygodni a nawet miesięcy. Dobrze przemyślane są zastosowane we wnętrzu materiały wykończeniowe oraz oświetlenie kabiny w tym bursztynowe światło przeznaczone do jazdy w nocy. W celu maksymalnego wykorzystania wnętrza tunel silnika został obniżony do 15cm. Dzięki temu kierowca może swobodnie poruszać się w kabinie, jej wysokość powyżej tunelu silnika w kabinie typu Space Cab wynosi 1,75 m, zaś w kabinie typu Super Space Cab aż 2,10 m. Nowy przedział sypialny zachowuje tradycyjną dla firmy DAF dbałość o potrzeby kierowcy — znajdują się tu dwa duże, wygodne łóżka. Dolna leżanka mierzy 210 cm długości oraz 81 cm szerokości. Jednoczęściowy materac ma grubość 15 cm. Do górnej leżanki, o wymiarach 205 x 70 x 10 cm, prowadzi drabinka wykonana z aluminium.




Silnik PACCAR MX


Model XF105 jest wyposażony w nowy 12,9-litrowy silnik PACCAR MX. Dostępne są silniki o mocach 300 kW (410 KM), 340 kW (460 KM) oraz 375 kW (510 KM) z maksymalnym momentem obrotowym odpowiednio 2000, 2300 oraz 2500 Nm, który dostępny jest w szerokim zakresie obrotów silnika — od 1000 do 1500 obr./min. Bezawaryjność i wydatność to zakładane cechy tego silnika. Przewidywana żywotność wynosi 1,6 miliona kilometrów. Silnik PACCAR MX charakteryzuje połączenie sprawdzonej, najnowszej technologii z technicznymi innowacjami, zastosowanie zaawansowanych technologicznie materiałów, np. żeliwa CGI (z ang. Compact Graphite Iron) oraz maksymalna integracja zespołów funkcjonalnych.

[link widoczny dla zalogowanych]

Innymi nowościami technicznymi są - wieloklinowy służący do napędzania alternatora i układu klimatyzacji, stalowe tłoki, pompa paliwowa połączona z pompą wtryskową oraz aluminiowa obudowa koła zamachowego. By spełnić wymagania norm emisji Euro 4 i Euro 5, DAF XF105 będzie wyposażony w konwerter katalityczny DeNOx. . Podobnie jak model XF95, XF105 jest wyposażony w elektrycznie sterowane hamulce tarczowe, a systemy takie jak ABS, ASR, system kontroli stabilności pojazdu oraz układ wspomagania hamulców stanowią dodatkowe zabezpieczenie i podnoszą komfort jazdy.

Pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Ciężarówki Strona Główna -> Daf Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group, Theme by GhostNr1